Ο Κάρολος Ντίκενς υπήρξε ένας από τους πιο διάσημους Άγγλους μυθιστοριογράφους. Θεωρείται ένας από τους καλύτερους συγγραφείς της Βικτωριανής Εποχής (19ος αιώνας). Η δημοτικότητά του ποτέ δεν μειώθηκε στη διάρκεια της ζωής του και σήμερα ακόμη η εκτίμηση για το έργο του είναι πολύ υψηλή. Μία ημέρα ο Κάρολος Ντίκενς κάλεσε τον καθηγητή Wilson, έναν αστρολόγο στο Λονδίνο, για να του καταστρώσει τον αστρολογικό του χάρτη, του οποίου αργότερα έκανε χρήση του σε ένα από τα μυθιστορήματά του.
Έδωσε τα εξής στοιχεία γεννήσεως :15 Φεβρουαρίου 1812, 19:50, Lamport, Hamphsire, England. Πρατηρούμε οτι ο Ερμής στο ζώδιο του Υδροχόου κυβερνά τον Ωροσκόπο του, ο οποίος είναι στο ζώδιο της Παρθένου. Με βάση τον ωροσκόπο του και τον Ερμή του στο ζώδιο του Υδροχόου, η περιγραφή των εξωτερικών του χαρακτηριστικών, αλλά και του τρόπου με τον οποίο τον αντιλαμβανόταν το περιβάλλον του, θα μπορούσε να είναι ως εξής: άτομο μέσου ύψους, λεπτής κατασκευής, με ανοιχτά καστανά μαλλιά και ανοιχτές ανταύγειες, με γρήγορη ματιά, έξυπνο βλέμμα και ελκυστική εμφάνιση, με έφεση στη μελέτη, φιλομαθές και λάτρης των τεχνών και των επιστημών και με εξαιρετικά ευγενές και φιλάνθρωπο προφίλ. Σώμα λεπτό, αλλά όχι ασκητικό, όχι ιδιαίτερα ψηλό, αλλά καλά δομημένο.
Με διαπεραστική φωνή και συνετό-συγκροτημένο λόγο. Η Σελήνη του βρίσκεται στο παρορμητικό ζώδιο του Άρη, που κυβερνά το κεφάλι, σε γωνιακό οίκο και ο Άρης σε όψη ταλέντου με τον Ερμή, ο οποίος κυβερνάει τον ωροσκόπο του. Πρόκειται για μία Σελήνη, η οποία σε σχέση και με τη θέση της στο γενέθλιο χάρτη του, δίνει το άτομο με την σπάνια τύχη.
Αυτό όμως που κυρίως έκανε το συγκεκριμένο ωροσκόπιο τόσο τυχερό σε επίπεδο διάνοιας, συγγραφής και ομιλίας και του έδωσε την επιτυχία, είναι η θέση του Δία σε σχέση με κάποιους αστρολογικούς σχηματισμούς του ωροσκοπίου του. Ο Δίας όντας στο Μεσουράνημα και μάλιστα σε τρίγωνο σχεδόν ακριβείας με τον Ήλιο στο ζώδιο του Υδροχόου, στον 5ο οίκο, αλλά και ως Δίας στο ζώδιο των Διδύμων, του έδωσε το ενδιαφέρον για τις επιστήμες, την πνευματώδη σκέψη, την εκφραστικότητα, το χιούμορ, το σαρκαστικό ύφος στον γραπτό και τον προφορικό του λόγο και την παγκόσμια και διαχρονική του εδραίωση και δόξα! Θα ήταν αδύνατο για ένα άτομο που έχει ένα τέτοιο ωροσκόπιο να παραμείνει στην αφάνεια.
(πηγη)
Έγινε γνωστός στην Αμερική τόσο όσο ήταν και στην Αγγλία. Το 1842 διέσχισε τον Ατλαντικό και οι Αμερικανοί τον υποδέχθηκαν με τον χαρακτηριστικό ενθουσιασμό τους. Του νεαρού Ντίκενς οι Αμερικανοί τού φάνηκαν ακαλλιέργητοι και θορυβώδεις, μασούσαν καπνό, είχαν δούλους και δεν σέβονταν την ξένη πνευματική ιδιοκτησία. Δεν δίστασε καθόλου να εκφράσει τις απόψεις του και γυρίζοντας στην Αγγλία έγραψε τις όχι και τόσο κολακευτικές εντυπώσεις από την Αμερική στα “Αμερικάνικα Σημειώματα” (1842) και στο “Μάρτιν Τσάζλγουϊτ” (1843-1844). Το 1843 είχε εκδώσει τα “Χριστουγεννιάτικα Κάλαντα” που γνώρισε πολύ μεγάλη επιτυχία, ενώ αργότερα ακολούθησε ο “Δαβίδ Κόπερφιλντ”.
Ο “Δαβίδ Κόπερφιλντ” (1849-1850) είναι σχεδόν η αυτοβιογραφία του Ντίκενς. Στο έργο αυτό απαθανατίζει τον πατέρα του στο πρόσωπο του κ. Μικόμπερ, και τον εαυτό του στο πρόσωπο του Δαβίδ. Το 1860-1861 εξέδωσε σε σειρές τις “Μεγάλες Προσδοκίες”.
Το 1867 μια πολύ δελεαστική προσφορά από την Αμερική τον έκανε να διασχίσει πάλι τον Ατλαντικό. Οι Αμερικανοί τον υποδέχθηκαν μ’ ένα ενθουσιασμό άνευ προηγουμένου. Ξέχασαν τα όσα είχε γράψει κάποτε γι’ αυτούς, αλλά κι αυτός αναίρεσε εκείνα τα λόγια του. Σ’ ένα συμπόσιο που έκανε προς τιμήν του το Τυπογραφείο Ντελμόνικο της Νέας Υόρκης, έκανε μια πολύ εύγλωττη έκκληση για τη φιλία των δύο αγγλόφωνων λαών.
Η Σελήνη, εγκαταλείποντας την σκληρή όψη τετραγώνου με τον Κρόνο, του έδινε προβλήματα ενδοοικογενειακής και προσωπικής φύσεως . Πρέπει να είχε δυστοκία στις ερωτικές σχέσεις του. Η Σελήνη αποχωριζόμενη τον Κρόνο, ο οποίος είναι στο ζώδιο του Αιγόκερου, μας περιγράφει μία γυναίκα σε ώριμη ηλικία, με την οποία θα μπορούσε να έχει σχέση σε πλαίσια συντροφιάς περισσότερο και όχι γάμου, αργότερα στη ζωή του.
Η επόμενη όψη, που κάνει η Σελήνη, είναι η όψη συνόδου με τον Άρη μέσα στον έβδομο οίκο του ζωδιακού κύκλου. Πρόκειται για μία όψη προβληματική, δεδομένων και άλλων αστρολογικών συνθηκών στο συγκεκριμένο ωροσκόπιο και με ένα πλανήτη, ο οποίος θεωρείται ‘’κακεργέτης’’-αν και δεν ενεργεί πάντα ως τέτοιος. Αυτές οι αστρολογικές συγκυρίες δεν σημειοδοτούν αρμονία ή ευτυχία μέσα στον έγγαμο βίο του Καρόλου Ντίκενς. Μέσα από όλο αυτό περιγράφεται μία σύζυγος με κακή διάθεση και ψυχολογία και με τυραννική συμπεριφορά. Το συγκεκριμένο προφίλ ενισχύεται, καθώς η Αφροδίτη είναι στο ζώδιο των Ιχθύων και μέσα στον έβδομο οίκο –οίκο του γάμου και όχι μόνο- και σε όψη τετραγώνου με τον Δία. Σκιαγραφείται λοπόν το προφίλ μιας συζύγου ζηλότυπης και ενός γάμου δυσαρμονικού. Πράγματι, ο κ. Dickens και η σύζυγός του, ύστερα από είκοσι χρόνια έγγαμου βίου και με παιδιά, προχώρησαν με αμοιβαία συναίνεση σε διαζύγιο.
Ο Κάρολος Ντίκενς είχε εννέα παιδιά, αλλά ήταν δύσκολη η σχέση του μαζί τους, δεδομένου οτι ο Κρόνος είναι κυβερνήτης του πέμπτου οίκου του ωροσκοπίου του και ο πέμπτος είναι μέσα σε όλα τα άλλα και ο οίκος των παιδιών.
Ο Κρόνος του ωροσκοπίου του είναι κυβερνήτης του πέμπτου οίκου, αλλά βρίσκεται μέσα στον τέταρτο οίκο, σημειοδοτώντας οτι τα πρώτα χρόνια της ζωής του ήταν δύσκολα. Πράγματι, σε ηλικία δεκαπέντε ετών αναγκάστηκε να διακόψει το σχολείο και να εργαστεί σε εργοστάσιο βερνικιών για να συντηρήσει την οικογένειά του. Από την περιπέτεια αυτή όμως άντλησε πολύτιμες εμπειρίες για το κατοπινό του έργο.
Το 1868 ο Ντίκενς επέστρεψε στην Αγγλία και δύο χρόνια αργότερα, το 1870, πέθανε στο Ρότσεστερ, όταν ο διελαύνων Κρόνος ήταν στον τέταρτο οίκο σε όψη σχεδόν τετραγώνου με τον Ωροσκόπο του, ενώ η Αφροδίτη και ο Ουρανός βρίσκονταν στον δέκατο οίκο σχηματίζοντας σχεδόν όψη τετραγώνου με τον γενέθλιο Άρη του. Η σορός του τάφηκε στο Αββαείο του Γουεστμίνστερ.
Αλίκη Μπ. Δούκα
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική, ή κατά παράφραση, ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της ηλεκτρονικής αυτής σελίδας και όλων των σελίδων που συνδέονται με δεσμούς (links) με οποιονδήποτε τρόπο χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη/διαχειριστή σύμφωνα με τις διατάξεις του Νόμου 2121/1993.